Fremtidens CIO skal både tænke teknologi og forretning

The New CIO Leader: Setting the Agenda and Delivering Results

Ny bog fra Gartner handler om udviklingen og kravene til fremtidens CIO, Chief Information Officer.

Bogen peger på at virksomhedens CIO er klemt mellem to  perspektiver der er i konflikt med hinanden.

Det første perspektiv opfatter IT-chefen som chef-mekanikeren der ikke har noget at gøre med virksomhedens konkurrencefordele og sidder langt væk fra virksomhedens ledelsesgruppe.

Det andet perspektiv opfatter IT-chefen som omdrejningspunkt i enhver forretningsproces, afgørende for innovation, og en nøglefaktor for forretningssucces.

Bogen behandler hvad der skal til for ikke bare at realisere det andet perspektiv, men kunne integrere flere perspektiver på IT som en innovationsfaktor i virksomheder.

 

http://hbswk.hbs.edu/archive/4525.html

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s